lördag 30 mars 2019

Talk Talk

Jag älskar musik. Jag säger och känner ofta att det finns ingenting i universum som är finare än musik. Inte ens hundvalpar.
Förra gången jag hade en valpkull dog två av mina stora, stora ungdomsidoler, och kullen fick namn efter Bowies och Princes låtar. När Eiras och Lakkys kull var en vecka gammal, förlorade världen en till fantastisk musiker när Mark Hollis gick ur tiden. Han har påverkat och inspirerat flera musiker och har lämnat outplånliga spår i världen - och i mig. Därför fick Eiras kull Talk Talk-inspirerade namn. Alla de här namnen, de här låtarna och skivorna, har jätte stor betydelse för mig.
Och det har de här valparna också.


Rakastan musiikkia. Sanon ja tunnen usein, ettei universumissa ole mitään mahtavampaa kuin musiikki. Edes koiranpennut eivät yllä samalle tasolle.
Viimeksi kun kasvatin pentuetta, kuoli kaksi suuren suurta nuoruuteni idolia, ja pentue sai nimensä Bowien ja Princen laulujen mukaan. Kun Eiran ja Lakkyn pentue oli viikon vanha, menetti maailma fantastisen muusikon kun Mark Hollis poistui maailmasta. Hän on vaikuttanut ja innostanut useita muusikoita ja jättänyt lähtemättömät jälkensä maailmaan - ja minuun. Siksi Eiran pentue nimettiin Talk Talk-inspiraation mukaan. Kaikki nämä nimet, nämä kappaleet ja levyt, merkitsevät minulle todella paljon. 
Ja niin tekevät nämä pennutkin. 


Får jag presentera: Fatous Intesive Talk Talk-kull!
(Genom att klicka på namnen, får du fram musiken bakom namnet.)
Saanko esitellä: Fatous Intensive Talk Talk-pentue!
(Nimeä klikkaamalla saat esiin musiikin nimen takana.)


Fatous Intensive Happiness Is Easy

Fatous Intensive Spirit Of Eden

Fatous Intensive Time It's Time

Fatous Intensive Colour Of Spring

Fatous Intensive April Fifth

Fatous Intensive Inheritance




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vårens nyheter - Keväisiä uutisia

 Våren, fantastiska våren! Soliga dagar, blåsiga dagar, yvigt snöfall, blåsippor, myror och fjärilar. Tranorna och lärkorna kom för några ve...