onsdag 11 januari 2012

Bizarre bedding accident

Idag när jag satt och drack mitt morgonkaffe hörde jag Fröken Ansa pipa lite någonstans. När jag tittade efter vad det var frågan om hittade jag henne mitt i en bizarre bedding accident. Hon hade krypit in i ett påslakan och fått huvudet igenom det lilla hålet som finns i övre kanten av påslakanet, men sen kom hon ingenstans mera. Där satt hon totalt intrasslat och pep. Lite svårt att hålla för skratt, stackars lilla tönt! Trots idoga försök fick jag inte hennes huvud genom hålet igen utan det var bara att ta saxen och klippa sönder påslakanet. Tur att jag var hemma...







Tänään aamukahvia juodessani kuulin Ansa-neidin inisevän jossain. Kun kävin katsomassa mistä oli kysymys löysin Ansan keskeltä bizarre bedding accidentia. Se oli ryöminyt pussilakanan sisään, laittanut päänsä pussilakanan yläreunassa olevasta pienestä reiästä ja jäänyt siihen. Siinä se kökötti täydellisesti paketoituna eikä päässyt eteen eikä taakse. Vähän oli vaikeuksia pidätellä naurua, pikku hölmöläinen! Sinnikkäistä yrityksistä huolimatta en saanut Ansan päätä enää takaisin reiän läpi eikä lopulta auttanut muu kuin ottaa sakset ja leikata reikä pussilakanaan. Onneksi satuin olemaan kotona...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vårens nyheter - Keväisiä uutisia

 Våren, fantastiska våren! Soliga dagar, blåsiga dagar, yvigt snöfall, blåsippor, myror och fjärilar. Tranorna och lärkorna kom för några ve...