tisdag 10 januari 2012

Dans-kullen - Tanssi-pentue

Idag fyller Fatous Intensive dans-kull, det vill säga Twist aka Knyttet, Pogo, Jive aka Ante, Tango aka Pinja och Polka aka Peggy Sue 3 år! Hip hip hurra för mina fina!
Den här kullen har en lite speciell plats i mitt hjärta pga många olika skäl, men en stor glädje har varit det att jag har lärt känna så många olika människor via dem. :-) Också dagen då de föddes var speciell: jag hade precis träffat en man som jag trivdes med och vi skulle ha en av våra allra första träffar. Det blev inte fullt så romantiskt som vi kanske hade tänkt oss. Istället agerade jag barnmorska i mina finkläder medan mannen lagade middag till oss i mitt kök. Lite annorlunda första date - men tydligen inte helt fel, eftersom vi blev sambos för några veckor sedan. :-)



Fatous Intensive tanssi-pentue, Tango eli Pinja, Twist eli Knyttet, Polka eli Peggy Sue, Pogo ja Jive eli Ante, täyttää tänään 3 vuotta! Paljon onnea ihanuuksille!
Tanssi-pentueella on oma hiukan erityinen paikkansa sydämessäni monestakin syystä. Yksi suuri ilonaihe on se että olen pentueen kautta tutustunut moniin uusiin ihmisiin. :-)
Myös päivä jona pentue syntyi oli erityinen: olin juuri tavannut miehen jonka kanssa viihdyin ja olimme sopineet treffeistä juuri tälle päivälle. Ilta ei lopulta ollut ihan niin romanttinen kuin olimme mahdollisesti etukäteen kuvitelleet. Sen sijaan sain toimia kätilönä juhlatamineineni kaikkineni samaan aikaan kun mies valmisti meille illallista keittiössäni. Hiukan erilainen ensimmäinen deitti - mutta ilmeisesti ei ihan katastrofikaan koska muutimme yhteen muutama viikko sitten. :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vårens nyheter - Keväisiä uutisia

 Våren, fantastiska våren! Soliga dagar, blåsiga dagar, yvigt snöfall, blåsippor, myror och fjärilar. Tranorna och lärkorna kom för några ve...