torsdag 19 januari 2012

Hundliv - Koiranelämää

Idag tycker jag inte om
-när en hund biter sönder ett par skor
-när en hund tuggar på en liten påse innehållande mina örhängen
-när en hund biter sönder min favorit reservoarpenna som inte tillverkas mera
-när en hund stjäl min en vecka gamla glasögonfodral och förstör den
-när två hundar drar vad de orkar samtidigt som den tredje tvärstannar alldeles vid fötterna på en
-när tre hundar sätter av efter några rådjur i en isig nedförsbacke
-när tre hundar sätter av efter några rådjur rakt ut till vänster så att armen håller på att lossa
-när en hund piper och är allmänt jobbigt
-när jag själv tappar nerverna till slut och skriker åt allt och alla

Att en sådan kväll.



Tänään en pidä siitä
-että koira puree rikki parin kenkiä
-että koira pureskelee pientä pussillista korvakorujani
-että koira puree rikki suosikki mustetäytekynäni joita ei enää valmisteta
-että koira varastaa viikon vanhan silmälasikoteloni ja tuhoaa sen
-kun kaksi koiraa vetää minkä jaksaa samaan aikaan kun kolmas tekee äkkipysähdyksen aivan jalkojen juuressa
-kun kolme koiraa lähtee peuran perään jäisessä alamäessä
-kun kolme koiraa lähtee peuran perään suoraan vasemmalle niin että käsivarsi on irrota
-kun koira kitisee ja on ylimalkaan ärsyttävä
-kun itse menetän lopultakin hermoni ja kiljun kaikelle ja kaikille


Että sellainen ilta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vårens nyheter - Keväisiä uutisia

 Våren, fantastiska våren! Soliga dagar, blåsiga dagar, yvigt snöfall, blåsippor, myror och fjärilar. Tranorna och lärkorna kom för några ve...