lördag 1 november 2014

Viktigt meddelande - Tärkeä viesti

Det finns en alldeles särskild flicka, som jag har fått lära känna lite under det senaste året. Man skulle kunna skriva en hel bok om den här flickan, så fin och speciell är hon.
Hon tycker om rosa (tror jag), om flygplan, om att resa och om en alldeles särskild hund, som heter Peggy Sue, och som är också för mig mycket kär.

Ikväll fick jag en bild och ett meddelande, speciellt dikterad till mig.
Och det är just sådana meddelanden som är orsaken till det, att jag föder upp hundar.

Så här stod det i meddelandet:
"Peggy njuter att vara med Livia."

Jag vet det, Livia. Och jag är så glad, att det är just du, som har henne till sin kompis.




On eräs aivan erityinen tyttö, johon olen saanut tutustua hiukan viimeisen vuoden aikana. Hänestä voisi kirjoittaa vaikka kokonaisen kirjan, niin hieno ja erityinen tämä tyttö on.
Hän pitää vaaleanpunaisesta (luulisin), lentokoneista ja matkustamisesta, ja eräästä aivan erityisestä koirasta, jonka nimi on Peggy Sue, ja joka on minullekin kovin rakas. 

Sain tänä iltana kuvan ja erityisesti minulle sanellun viestin.
Juuri sellaisen viestin, joka on syynä siihen, että kasvatan koiria.

Viestissä luki:
"Peggy nauttii Livian kanssa."

Siitä olen ihan varma, Livia. Ja olen iloinen siitä, että juuri sinulla on Peggy Sue ystävänäsi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vårens nyheter - Keväisiä uutisia

 Våren, fantastiska våren! Soliga dagar, blåsiga dagar, yvigt snöfall, blåsippor, myror och fjärilar. Tranorna och lärkorna kom för några ve...