onsdag 11 november 2015

Finsk Utställningschampion - Suomen Muotovalio

Maj-månaden började så sorgligt, och var verkligen en ledsen tid för mig som uppfödare.
Men i slutet av månaden ställde jag ut Peggy Sue i grupputställningen i Lemland, Åland, med hjälp av min väninna Eva, som genom åren har försökt utbilda mig i att ställa ut hundar - med varierande framgång. Men den här dagen var Peggys, med resultat EXC, CK, CERT och BIR blev hon Finsk Utställningschampion, den första i kenneln.
Jag är så stolt över min guldklimp, som på så många sätt är den viktigaste hunden i mitt liv. Hon här lärt mig oerhört mycket! Efter att ha lämnat min familj för tre år sedan, har hon gjort ett ovärderligt jobb i sin nya familj. Ett jobb, som jag har skrivit mera om här. Vad mera kan man önska sig som uppfödare? Inte mycket!



Toukokuu alkoi surullisesti, ja oli minulle kasvattajana varsin raskasta aikaa. 
Mutta kuukauden lopussa Peggy Sue osallistui Lemlandin ryhmänäyttelyyn Ahvenanmaalla ystäväni Evan esittämänä - Evan, joka on jo vuosia yrittänyt perehdyttää minua koiranäyttelyiden saloihin vaihtelevalla menestyksellä. :) Mutta tämä toukokuinen päivä oli Peggyn: tuloksella ERI, SA, SERT ja ROP Peggystä tuli kennelini ensimmäinen Suomen Muotovalio.
Olen ihan pakahduksiin asti ylpeä tästä kultakimpaleesta, joka niin monella tavalla on elämäni tärkein koira. Se on opettanut minulle tavattomasti asioita! Muutettuaan uuteen perheeseensä kolme vuotta sitten, Peggy on tehnyt korvaamatonta työtä uudessa perheessään. Työtä, josta olen kirjoittanut enemmän täällä. Mitä muuta voi kasvattaja toivoa? Ei paljoakaan! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vårens nyheter - Keväisiä uutisia

 Våren, fantastiska våren! Soliga dagar, blåsiga dagar, yvigt snöfall, blåsippor, myror och fjärilar. Tranorna och lärkorna kom för några ve...